رواية عروسي الهAربه جميع الفصول كاملة

عروسي الهاربه

 

حضنتها الاء وهي بتبكي علي حال صاحبتها
=اهدي والله كل حاجه هتتحل بطلي عياط بقا يا توته
ابتسمت وتين
وفعلا مامت الاء كلمت الست دِ وراحتها ايمان

close

————-
في فيلا الراجل اللي هتشتغل عندوا
الست فاطمه كبيرة الخدم ست طيبه اووي
=تعالي يابنتي متخافيش ، انت اسمك ايه

افتكرت طنط ليلي مامت الاء انها قالتلي اني اغير اسمي
رديت عليها بتوتر كبير -و ورد يا ست فاطمه صح
ابتسمت بحب =اه بس قوليلي داده فاطمه زي الباشا اصل انا اللي مربيااه
ابتسمت وهزيت راسي بااه

=طب شيلي النقاب دَ مفيش غيرناا هناا
شيلتوا وهي فضلت بصالي شويه وانا اتوترت بس لقيتها بتقول ب ابتسامه وحب
=بسم الله مشاء الله يابنتي جميله جميله اوووي

-ش شكرا لحضرتك يا ست ف..
يصتلي بتحذير ف قولت
-يا داده

ابتسمت بحب ك عادتها وقالت
= انا هعلمك كل حاجه بس اهم حاجه النظافه ع الباشا مهووس بيها ونظام الحاجات و ظبط المواعيد هزيت راسي ب الموافقه
وابتدت تعلمني شويه حاجات و ورتني الاوضه اللي هنام فيها

تاني يوم
_فاااطمههه يا داااده
راحت تجري عليه
=خير خير يا باشا

_مين اللي عامل القهوه دِ
ردت بسرعه مبرره
=د دِ البنت الخدامه الجديده معلش يابني لو فيها حاجه غلط انا هبقي اعلمها
_روحي وابعتيهالي

في المطبخ
=ورد روحي كلمي الباشا واهه يا بنتي اي حاجه يقولك عليها قولي حاضر ونعم وخلاص بدل ما يتعصب انا خايفه عليكي يابنتي
-حاضر يا ست فاطمه
علي السفره قربت منوا وانا بقدم رجل وأأخر رجل شكلوا يخوف ضخم وفي عضلات كبيره عيونوا اللي متبعاني بنظرات حاده عاااا يا ما ما انا عاوزه امشي من هناا

_قربي
قربت ووقفت جنبوا فضل باصص ف عيوني شويه لحد م
قولت-في حاجه يا باشا
_اسمك اي

رديت بتوتر
-و ورد
_انت اللي عامله القهوه دِ
هزيت راسي-ايوه ، هي فيها حاجه ولا اي

_لاا ب العكس دِ جميلهه ومميزه خالص اول مره اشرب قهوه طعمها حلو كدا
ابتسمت من تحت النقاب -ش شكرا سعادتك
_انت منين يا ورد عرفت انك جديده هناا

مكنتش عارفه اجاوب ب ايهه لكن
محمد والد ورد=مراد باشا انا اسف عشان قاطعت عليك فِطارك انا جاي اعتذر تاني يا باشا وانا اوعدك وان انهرده قبل بكرا هتكون عندك
-بابا!!
– مراد!!!

-يعني دَ دا مراد اللي انا هربت عشان متجوزهوش معقوول!!!!
يتبع…
كنت واقفه مصدومه
انا انا عملت ايهه انا جيت للشخص اللي المفروض اهرب منوا

اتكلم مراد بحده _ انت ازاي تدخل كداا بيوت الناس يا محمد باشا ايهه مفيش احترام
بعدين بصلي بنفس الحده _وانتِ روحي شوفي شغلك واقفه تعملي ايهه
هزيت راسي بسرعه ورحت المطبخ اقصد جريت ع المطبخ

قعدت علي الترابيزه وانا حاطه ايدي علي راسي بغلب
يارب اعمل ايهه يارب انا ايهه اللي بيحصل ف حياتي دَ
الاء انا لازم اكلم الاء

—————-
كنت خارجه م المطبخ وخبط ف الست فاطمه
=ايهه يا بنتي مستعجله كدا ليه

-معلش ياداده انا بس معايا مكالمه ضروريه
=لا يابنتي مش هينفع دلوقتي اجليها ورانا شغل كتيرر اووي
وفي ضيوف انهرده واهه متخرجيش برا ل اي سبب
-ل لييه في اييه براا

= والله يابنتي م اعرف بس مراد بيه متعصب اووي وطالب محدش يخرج من الخدم براا خالص
-حاضر
ابتدينا نحضر الغدا انا والست فاطمه
كنت سامعه مراد بيزعق برااا و علي وبابا بيتكلموا بهدوء

=متحطيش فلفل في الاكل البيه عندوا حساسيه منوا
-تمام
-لكن هما مين اللي برا دَ يا ست فاطمه
=دَ يبقا راجل اعمال كبير زي مراد بيه بس شركتوا في الفتره الاخيره خسرت سهووم ولا اي بيقولوا عليها دِ

-اسهم
=ايوه هي دِ ومراد باشا عرض عليه انو يعمل معاه ثفقه مقابل انو يجوزوا بنتوا
-طب وليه يعني الباشا عاوز بنت الراجل دَ ما كان ممكن يساعدوا مقابل اي حاجه
=اللي اعرفوا انو ابو الباشا قالوا انو لو متجوزش خلال الكام شهر دول هيخترلوا هو عروسه يا إما هيطردوا من الشركه بتاعتوا

-طب واشمعنا برضو البنت د ما في قداموا بنات تاني كتير
=ع…
قاطع كلامنا مراد وهو بينادي علي داده فاطمه خرجت ورجعت بسرعه

=يلا يلا يابنتي ساعديني اخرج الاكل ع السفره
——————-
ساعدتها فعلا ف تقديم الاكل بعدين هي دخلت المطبخ وانا فضلت واقفه بعيد اسمع كلامهم

=يعني انت هتمم الثفقه يا مراد من غير ما تتجوز وتين !
قالها علي ب اندهاش
ابتسم مراد ب سخريه_لاء

÷ايهه ما انت لسا قايل يابني انك هتمم الثفقه ….
قاطعوا مراد
_هتمم الثفقه دلوقتي اهه لكن فلوس الارباح هتبقي كلها معايا لحد ما تلاقي بنتك واتجوزها

————–
جريت علي المطبخ وانا بمسح دموعي ايهه دَ هما بيتعاملوا علي اني سلعه يبيعوا ويشتروا فيها ليهه ميعملونيش علي اني انسانه ليها مشاعر انسانه ليها قرارات
______________

فوقت من سرحاني علي صوت الست فاطمه وهي بتطبب عليا
=مالك يابنتي فيكي حاجه
-هاه لا بس افتكرت اهلي
=متزعليش تاخدي الاجازه قريب وتزوريهم

ابتسمت من تحت نقابي ومسحت دومعي
-انشاء الله
=طب يلا قومي اعملي القهوه للباشوات الا انا سمعت ان مراد بيه حب قهوتك جدااا
-اهه

=طب يلا يلا ع شغلك يابت قالتها بطيبه ومرح
كملت كلامي معاها وانا بعمل قهوتي
-لكن هو الباشا متجوزش البنت دِ ليه لحد دلوقتي
=عشان هربت ليله الفرح

-اممم
=يلا روحي ودي القهوه للباشا
————–

اخدت الصنيه وكنت خارجه لكن جهه حد م الحرس وقال انو مراد بعتوا ياخد القهوه عشان مش عايز حد م الخدم برا
————
بعد شويه بابا وعلي مشيوا
_____________

_واقفه عندك بتعملي ايهه
شهقت بعنف والتفت لي واتكلمت بهدوء-ابدا اصل الجو جميل والميه شكلها لطيف
بصلي ب استغراب
وبعدها جه وقف جنبي ف اتوترت وبعدت شويه

_بتعرفي تعومي
ابتسمت ب سخريه من تحت النقاب-لاا ، بحب شكل الميه من بعيد لكن اخاف انزل فيها
ضحك بصوت عالي وانا بصتلوا وتهت ف ضحكتوا شويه وبعدين انتبهب دَ دَ مراد يا وتين فوقي الشخص اللي عايز يشتريكي مقابل ثفقه
-أحم بعد ازنك يا بيه

جريت بسرعه من قداموا
ودخلت اوضتي عشان اكلم الاء واحكيلها
—————
في الاوضه

-الو يا الاء
=وتين ازيك عامله ايه
-الحمد لله الاء قولتها بخوف حقيقي

=مالك مالك ياوتين حد دايقك عندك
-الراجل اللي بشتغل عندوا طلع هو هو نفس الراجل اللي انا هربت عشان متجوزهوش
=اييييههه
اتكلمت بصوت باكي-انا مش عارفه اعمل ايهه يا الاء انا انا همشي من هناا

_ورددد!!!!
سمعت صوت مراد ورايا ….
يتبع…
_وردد

التفت ورايا بسرعه وخوف لدرجة ان التليفون وقع من ايدي
-هاه ن نعم حضرتك عاوز حاجه
_كنت بتكلمي مين؟!!
-بكلم مين! ااه دِ الاء صحبتي كانت بتطمن عليا حضرتك عايز حاجه

_اهه كنت عاوزك تعمليلي فنجان قهوه عشان معايا شغل كتير محتاج اسهر
-ح حاضر اتفضل وانا وهجيبوا لحضرتك ف المكتب
خرج

اتنهدت بعمق وارتياح
-الحمد لله الحمدلله مسمعش حاجه
اما اروح اعملوا فنجان القهوه ل يتعصب زي الصبح
لميت الفون وحطيتوا علي السرير وخرجت بسرعههه

في اوضه المكتب
-ممكن ادخل
_اهه اتفضلي ياورد
-القهوه حضرتك

سبتها و خرجت
رجعت اوضتي
كنت بحاول افتح التليفون لكن مكنش راضي يفتح شكلوا باااظ
اوووف ياااربي ع الحظ دَ ههرب ازاي دلوقتي

عدت ايام مش كتيره بس مكنش في ولا فرصه اني اخرج من الفيلا دِ خالص عرفت ان مراد عمل الصفقه مع بابا زي م قلوا
وكمان عرفت ان بابا مراد مش عايش معاه لانو متجوز واحده اجنبيه وعايش معاها براا مصر
في يوم جديد
كانت الساعه حوالي 1 ب الليل

الست فاطمه راحت تزور قرايبها والحراس كلهم اجازه معرفش لي ف مكنش في غيري انا
حتي مراد معرفش فينوا مظهرش م بعد العصر
قررت اخرج انهرده ولان د وقت مناسب طبعا مفيش حد
جهزت شنطتي وخرجت

وصلت ل باب الفيلا وكنت لسا هخرج
لكن _رايحه علي فين ياورد
التفت لي كان مراد
ف اتكلمت بخوف وزعر -انا اا..

مكنش في كلام اقولوا ولاني مبعرفش اكذب ف سكت
ابتسم بسخريه هو بيحط ايدي ف جيب البنطلون
_ولا اقول وتين ! وتين محمد الرافعي العروس الهاربه !
يتبع…

التفت ليه بخوف وقلبي بيدق جامد جامد اووي لدرجه اني كنت حاسه انو سامع الصوت كل دَ من كتر الرعب
اتكلمت بتعلثم
– م ميين و وتين ا انا و ورد يا بيه
لقيتوا بيقرب مره واحده ورفع النقاب من علي وشي وبصلي بسخريه

ومسك ايدي وجرني ورااه
واتكلم بسخريه وهو بيرميني جوه اوضه
_ايهه فاكره انك هتبقي عايشه عندي ومعرفكيش
قال كده بعد ما زقني في الاوضه

وقعت علي الارض قومت بسرعه
واتكلمت بزعيق
-انت عاايز ايهه هاه عايز تتجوزني ليه ما تروح تشوفلك اي واحده تاني انا مش عاوزاك يا أخي

فضل باصص عليا شويه وانا كنت منهاره ودموعي مغرقه وشي
حط ايدوا ف جيوب البنطلون وقال_ بعمل كدا عشان انا عاوز كدا
-وانا مش عاوزه كداا مش عاوزاك ، وهمشي من هنااا
قولت كدا ةانا بتخطاه عشان اوصل للباب واطلع من الاوضه

لكنوا فجأه مسك دراعي
واتكلم بسماجه
_ مش بمزاجك يا عروستي
اتكامت وانا بحاول اخلص درااعي اللي اتهرس تحت ايدوا-يعني ايهه وايهه عروستك دِ انا مش مراتك ولا عُمري هكون

ضحك ب استخفاف
_ بكرهه الصبح هكلم والدك واخوكي وهنكتب الكتاب وااه مش هقولوا ان بنتوا هربت واشتغلت خدا”مه عند نفس الراجل اللي كانت بتهرب عشان متتجوزوش
-مش هوافق دَ بعينك انت سامع انا استحاله اتجوز واحد زيكك ساامع يا ما ترد بيهه انا مش سلعه هتشتروا وتبيعوا فيها
بصلي بسخريه وقال

_مهو يا هتوافقي ونتجوز برضاكي يا إما مش هتشوفي تيم بقيت حياتك
اتكلمت برعب
-ي يعني اييه دَ طفل برئ حرام عليك ، وبعدين انت تعروفوا منين
قرب من ودني وقال بهمس
_ مش مهم اعرفوا منين المهم هعملوا ايه

بصتلوا بخوف -ه ههتعمل اي يعني انت اخرك تهديد
بصلي يسخريه
_بلاش تتحديني عاوزه تعرفي هعمل اي
قرب اكتر وقال بشر

_ هبع”توا ل اموا وابوه
بعد عني واتكلم ببرائه مصطنعه
_والاختيار ليكي يا حضرت الدكتوره مش دكتورة برضوا
ضحك بسخريه

_عشان تشوفي بس انك هتتجوزي بني آدم طيب انا اهه بخيرك
زقني علي السرير اللي في الاوضه وكان خارج لكنو وقف
وقال وهو مديني ضهروا
_بكراا الصبح قبل ما اكلم والدك هسمع قرارك يا دكتوره

-ا استني
التفت لي
-ا انا موافقه
ابتسم بسخريه وخرج وقفل باب الاوضه ب المفتاح

وانا انهرت من العيااط
ياااارب اعمل ايههه مهو مفيش حل لازم انقذ تيم
تيم دَ يبقي ابن اختي زينه المتو”فيه اتو”فت هي وجوزها ف حا”دثة عربيه وتيم كان معاهم لكنوا عاش وهو حاليا في مدرسه داخليه لان باب بي”كره الاطفال ودوشتهم ف قرر انو يودي تيم لمدرسه داخليه ب الرغم من اعتراضي انا وعلي ولكن بابا هيفضل بابا ونفذ اللي عايزوا

لكني كنت بروح كل فتره ازوروا من ورا بابا لانوا مانع زيارتوا لانوا برضوا معتبروا ش”ئم عشان بعد ولادتوا ب ٦ سنين
زينه اتو”فت ي يمكن انا اكتر حد بيحس بيهه لان انا كمان مامتي اتوفت وهي بتولدني و دَ كان سبب في معاملة بابا الجافه والقاسيه ليا لانو كان بيحب ماما جدااا ويوم واف”تها كان صدمه ب النسبه ليِ حتي يومها رفض انو يشيلني او انوا يبص في وشي

في الصبح
قومت علي صوت خبط علي الباب اتعدلت وانا مش عارفه نمت ازاي اصلا
كانت الست فاطمه
اول ما شافت وشي جات بسرعه حضنتني جاامد وفضلت تطبطب عليا حقيقي انها ست حنينه اوووي

مسحتلي دموعي
=متزعليش يابنتي ارضي دَ قدرك ارضي عشان ربنا يراضيكي
=وبعدين يعني انا فرحانه صراحه عشان هتقعدي معايا علي طول انت مش فرحانه انك هتبقي معايا
ابتسمت ابتسامه باهته

-ونعم ب الله يا داداه ، لا ازاي د انتي الحسنه الوحيده ف الليله دِ كلها يا ست ياطيبه انت ، بس اي دَ
كانت ماسكه شنطه في اديها
مسكتها ووقفت وقالت ب ابتسامه
=دَ فستان مراد بيه طالب انك تلبسيه وقت كتب الكتاب يلا قومي عشان ميتعصبش

لبست الفستان وحطيت ميكيب خفيف داريت بيه الهالات السودا اللي تحت عيني
بس ايهه دَ هما مش كانو بيقولوا ان دِ اسعد لحظات بتعيشها اي بنت ف حياتها
اومال انا محساش بحاجه خلاص زي الميته لي
ابتسمت بسخريه لما سمعت صوت علي بعد ما خبط ودخل

قال
÷خلصتي يا وتين المأذون وصل وبابا تحت ومراد بيقول يلا
هزيت راسي ومشيت معاه مكلمتوش لانو ميستحقش لانو مكنش اخ ااه مكنش اخ لان كلمت اخ دِ مش مجرد كلمه علي طول عمروا سلبي وماشي ورا كلمة بابا وملوش كلمه
نزلت تحت كان موجود بابا ومراد وواحد صاحب مراد عشان يشهد علي العقد و المأذون

بصيت علي بابا بحزن وهو كان بيبصلي بشماته حقيقي معرفش أبهات ب البشاعه دِ ازاي من وانا صغيره هو مبيحبنيش بيحب زينه بنتوا الكبيره الجميله الرازنه العاقله كنت دايما ب أحرص اني اطلع الاولي علي مدرستي يمكن يجي اليوم اللي يحبني في زي زينه لكن لا
كبرنا وزينه دخلت فنون جميله مع ان بابا كان نفسوا يدخلها طب لكن مجموعها مجابش وهي رفضت تدخلها خاص
دخلت انا ثانوي حاولت بكل طاقتي اني اجيب مجمووع طب وجبتوا بفضل ربنا لكنوا

-بابا عاااااا بص انا انا نجحت جبت مجوع كبيير هدخل طب يا بابا حققت حلمك
لكنوا كسر فرحتي وقلبي وقال
=مبروك ، عديني بس عشان انهرده حفل تخرج زينه
رغم دَ كلو و وانا عمري ما فكرت اكرهه زينه لانها كانت انسانه جميله اووي وتستاهل الحب

فوقت من سرحاني علي صوت المأذون وهو بيسألني موافقه ولا لاء
-ا انا انا ……
-انا موافقه
*بارك الله لكما وعليكما وجمع بينكم في خير*

قالها المأذون وخرج مع صاحب مراد
انا كنت واقفه متوتره وبفرك في ايدي جاامد
لحد ما سمعت صوت بابا وهو بيزعق وبيقرب نحيتي
=بتهربي بتهربي وتجبيلنااا العااار م هستني من واحده زيك ايهه واحده قتلت امها يوم ما اتولدت

كنت سامعه كلاموا وانا دموعي علي خدي وايدي بتترعش جامد
قرب مني بعد ما قال كلاموا دَ ورفع ايدي عشان بضربني ب القلم كنت واقفه مستسلمه تماما
غمضت عيوني جاامد مستنيه القلم
لكن محستش بحاجه

فتحت عيني كان مراد واقف قدامي وهو ماسك ايد بابا
وقال لصوت حاد وعالي نسبيا
_اللي عايز ترفع اديك عليها دِ يا محمد باشا تبقا مراتي ، وانا ولا عاش ولا كان اللي يمد ايدوا علي حرم مراد الجزار يا محمد يا رافعي

بابا نزل ايدوا بصلي بقرف
=يلا يا علي ،
بعدها بص لمراد
=اظن كدا انت اتجوزتها بكره هاجي اخد ارباحي من الصفقه

وخرج هو وعلي
بصلي مراد بعد ما مشيوا واتكلم بسخريه
_ روحي اعمليلي قهوه

قرب مني اكتر وهمس جنب ودني
_يا مراتي
اتوترت جاامد وطلعت اجري علي المطبخ
عملت القهوه وودتهالوا

_رايحه فين-ر رايحه اوضتي عايز حاجه
كان بيقرب مني وانا ببعد لحد ما وصلت للحيطه رفعت عيني وبصتلوا بخوف وتوتر
_انت دلوقتي مرااتي يعني تنامي مكان ما هنام اناا لاني جوزك يا هانم
كان بيتكلم بهمس حاد لحد ما ختم جملتوا بسخريه

-انا مش مراتك نسيت انك جبرتني علي الجوازه دِ يا مراد بيه
_تؤ انا خيرتك حياة ابن اختك الغالي ولا جوازك مني وانت اخترتي
سبتوا ف الجنينه وروحت الاوضه
غيرت هدومي ولبست بجامه من الهدوم بتاعتي اللي جابها علي معاه ونمت من كتر التعب والبكا

صحيت الصبح علي صوت زعيق مراد
_قوومي ياااهانم حضريلي الحمام و هدومي والفطار وقهوتي و..
كان هيكمل لكن وقفتوا

-بس بس ايههه د كلوو ليهه ليكون مفكر نفسك سي السيد في مية خدامه هناا روح اطلب منهم اللي عايزواا انا مش خدامه عندك
كان واقف ببرود وبيبصلي
نمت تاني وشديت الغطا علياا

لكن مرهه واحده
-عاااااا بغرق بغرق
كان واقف بيضحك جاامد علياا

ا
بصتلوا بغيظ
-انت بني ادام ثفيق علي فكره

بصلي شويه كمان وبعدين انفجر ف الضحك
_ثفيق!!
وكمل ضحك
بصتلوا بغيظ وكنت هنام تاني

عادي اصل انا غيبوبه
مسك ايدي وبص في عيني وقال بنبره حازمه وتحدي
-قومي حضري الحاجات اللي انا قولت عليها

-وانا قولتلك اي مش شغاله عندك
رديت عليه بنفس التحدي
_عارف بس انتي مراتي وانا الصراحه عاوز مراتي تهتم بكل حاجه تخصني ف قومي احسنلك

-هووووف ياربي دَ جواز ولا عذااب
كنت خارجه م الحمام بعد ما حضرتوا لحضرتوا
و -عاااااا

غمضت عيني ب ايدي
-يا قليل الادب انت اللي مقلعك التي شيرت مش عارف ان في واحده معاك
قرب مني جاامد وشال ايدي اللي علي عيني

_تؤ عارف بس الواحده دِ تبقي مراتي يلا روحي حضري الفطار والقهوه اوعي تنسي
-هاااه
قولتها ببلاهه وانا باصه عليه

ابتسم وخبط ايدوا في جبهتي وسابني ودخل الحمام
يا حلاوه يا ولاد انا متجوزه حتة القشطه د َ
انا بقول ايهه يالهويي اروح احضر الفطار ل يخرج يبلعني
علي السفره

حطيت فنجان القهوه ع الترابيزه
-همم عاوز حاجه تاني
_ااه
بصيتلوا بنفاذ صبر

-خيير
_اقعدي كلي معايا
كنت هقول هعترض من غير ما اسمع اصلا هو عايز اي

بس امري لله يعني اعمل الاكل ومكلش منوا ااه مهو نبه علي الست فاطمه انها متساعدنيش وانا بعملوا الاكل ف قعدت
اليوم عدي وعملتلوا غدا زي ما طلب وعشا وهحضرت هدوموا كنت بجري ورا نفسي حقيقي
اخيرااا خلصنا عشا وكنت قاعده مشغله التليفزيون وهو قاعد علي الكنبه جبنبي وبيلعب ف الفون
دخلت الست فاطمه

=محمد بيه بره عاوز حضرت يا مراد باشا ادخلوا
_بعد عشر دقايق
هزت راسها وخرجت
بصلي وقال

_قومي اطلعي فوق-ليهه ، خايف اتأثر وانا شايفه ابويا بيمضي علي التمن اللي هيقبضوا مقابل انو باعني ليك
قال بصوت حاد.غير قابل للنقاش_وتينن انا قولت اييه انتِ لي مبتسمعيش الكلاام يالاا علي فوف
قومت ببرود وروحت الاوضه
بعد شويه في الاوضه

كنت نايمه بس
اتنفضت بسرعه لما حسيت ب مراد بينام جنبي
-ايهه دَ انت هتنام جنبي!!

_ااه عادي زي امبارح
قالها ببرود وهو بيشد الغطا عليه
خبط ايدي علي راسي
انا ازاي مفكرتش هو نام فين امبارح

-ط طب ابعد كدا شويه
بعد عني
_ااههه ياستي
حطيت مخده ما بينا-اوعي تشيلها

_متخافيش مش قاتل نفسي عليكي
-بس بني ادم مستفز قولتها بهمس
_سمعتك
-ابتسمت ونمت

تاني يوم صحيت بعد ظبط المنبهه عشان اصحي قبلوا
-عاااا ايههه دَ
قام مفزوع
_ايه في ايهه مين ايه حصل ايه

ضحكت جامد عليهه
-ااه همووت
بصلي بغيظ
_في حد عاقل يصحي حد كداا

-ما انت اللي كنت نايم وحا”ضني
بص شويه يستوعب الموقف
وبعدين بص بتركيز
_بس المخده واقعه ف الارض من نحيتك يعني انت اللي شلتيها

-هاه
بصيت بصدمه -احيهه بجد
قومت جريت علي الحمام وهو فضل يضحك
علي الفطار

-أحم مرااد هو انا ممكن اطلب طلب وتوافق
_علي حسب الطلب
-ممكن يعني ممكن اجيب تيم يعيش هناا لو د مش هيزعجك
سكت ومردش

ف قولت بيأس
-خلاص انسي انا اسفه
لكنوا فجأني

_ لي لاء
قمت بسرعه وانا بتنطط بفرحه وحضنتوا
-بجد بجد ياا مرااد شكرااا شكراا اووي
بعدت عنوا ب احراج وقعدت مكاني

-احم اسفهه
ابتسم وسكت
-احم طيب م ممكن طلب تاني صغير
_همم خير

” رواية عروسي الهAربه ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top