رواية روح جحيمي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

روح جحيمي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

– حاجه !! حاجه زى ايه
– انى امك والصله إلى مبينا
– لا وانا هقولها حاجه زى دى ليه
– ممكن تكون وقعت فى الكلام معاها أو شبهتلها بحاجه زى دى

close

 

 

– أنا مش عبيط وعارف أنا بقول اى ، ثم انى معتقدش أن ممكن المح بحاجه زى دى لأى حد .. إذا كنتى انتى معترفتيش بيها اصلا فأنا هعترف بيها لى
حست بالحزن من كلامه وقالت
– احمد أنا
– عايزه حاجه تانى يا … امى
كان يثقل فى كلمته الاخيره فسكتت ومردتش وعينها مدمعه وأنهت المكالمه على ذلك فكيف تخبره أنها كعترفه بيه ولا ابن لها غيره لماذا لا يفهم ذلك .. الا

 

يشعر بأمومتها تجاهه .. ومن اين له بأن يشعر بها وقد حرم منها .. أنها تعذره وتعذر نفسها
عند روح فى اوضتها

 

– أنا إلى قررت انى افضل معاك يا يحي وده لغرضى متفرقش معايا وصيتك وكل ده أنا إلى يفرق معايا نفسي إلى خسرتهالى .. لما قولت كده لكوثر بخصوص احمد وده لانى كنت عايزه اشوف ردت فعلها ولى القلق إلى ظهر عليها ده . أنا لحد دلوقتى بسال علاقتها بأحمد عباره عن اى عشان اشوفها فى اليوم إلى جه القصر فيه واتكلم معايا بعد أما مشيت وطلعت اوضتى لقيت أن عربيته لسا موجوده استغربت ولما نزلت ممكن يكون لسا ممشيش لقيتها بتتكلم معاه كده وتحضنه منغير تردد
F

 

– متمشيش يا أحمد خليك فى القصر عشان خاطرى
كانت حضناه وبتترجاه بدموعها وهو بادلها حضن اعتيادى وبيربت عليها بيقول
– معلش خلينى على راحتى

 

– وراحتى أنا وانت بعيد عنى فكرك مرتاحه ، خليك هنا جنبى على الأقل عارفه انك مضايق منى بس عارفه بردو انك بتحبنى ومش هتزعلنى
– لدرجادى واثقه فى حبى ليكى .. بس انا مش لاقى حبك ليا بعدها وقال – سبينى على راحتى أنا مقدرش أعقد هنا واشوفهم مع بعض ، مقدرش اسامحك بعدما خدتيها منى
كانت لسا هنتكلم مشي وسألها ده كله وروح كانت واقفه ورا العمود سامعه حوارهم ومصدومه
B

– البيت ده مليان اسرار كل واحد ليه سر كبير مخبيه .. الفضول قتلنى اى علاقه احمد بأم يحي عشان تحضنه كده منغير اى حواجز وتترجاه أنه يعقد هنا معاها عشانها وميسبهاش .. ولى لما ذكرت اسمه قدامها قلقت وكأنها عرفت انى عارفه علاقتهم وانا بس قولت كده عشان اشوف رد فعلها وفهلا اتأكدت أن فيه حاجه .. ميفرقش معايا ده مجرد فضول على قد ميفرق معايا قرارى هيترتب عليه اى بعدين .. أما مش هساعدها ولا هى تفرق معايا أنا عايزه حقى وبس

 

كانت بتتجاهل شعور جواها غريب لما تشوف اهتمامه بيها بس كل ده مكنش يجى بحجم جرح قلبها
فى يوم كانت فى الحمام بتسرح شعرها والحزن باديا على وشه فهى تحزن حين تراه تساقطه وهذا بسبب الحزن
جسدها قد عاد لعافيته لكن هالات عينها السوداء لم تزول

 

تنهدت وخرجت وهى تجمع شعرها بطوق بس توقفت قدامها بصدمه
شافت يحي فى الاوضه وكان بيقلع الجاكت بتاعه بصلها بشده فهى حريصه أن تأخذ اغراضها وه. بداخل
لقاها بتاخد الطرحه بسرعه وبتجرى على الحمام عشان تلبسها

 

ابتسم يحي من فعلتها رغم حزنه أنها متقدرش تبين شعرها ليه لكن لا يبالى بهذا أنه يبالى بخوفها هذا ما يتضايق منه لحرصها على نفسها بهذا الشكل
خرجت روح بصتله من ابتسامته تضايقت قالت
– انت جيب امتى

 

قال وهو بيحط الجاكت
– لسا جاى
– ومعملتش صوت لى
– هعمل صوت ازاى يعنى أنا داخل اوضتى هونا دخلت عليكى الحمام

 

اتصدمت من رده وقالت بخجل وضيق – انت ..
ابتسم لانه ضايقها ومش عارفه تشتمه
– مش شايفه حاجه تضحك

 

قالتها بضيق فرد ببرود
– بس بتضحكنى أنا
بصتله بضيق ومشيت وسألته وهى مش مهتمه أما هو ابتسم فهذه المره الاولى التى يشعر أنها تجادله كروح القديمه
– وراكى امتحان بكره

 

قالها يحي وهو شايفها بتذاكر فاومأت برأسها إيجابا وكانت مستغربه ازاى عرف انها لا تحكى له عن اختبارتها
مكنتش تعرف أن يحي بيتابع اخبارها واى جديد عن السنه إلى هى فيها
– انت رايح فين مش هتنام
– مش عايز اضايقك ذاكرى برحتك هنام فى اوضه تانيه .. شكرا لسؤالك

 

مش وسابها مكنتش روح تعرف هى سألته ليه ممكن عشان الفجر هيأذن وهى لسا شيفاه منمش وكانت بترضى فضولها أنه ليه قاعد لحد دلوقتى .. وهل هينام فى اوضه تانيه عشانها .. رجعت لمذاكرتها مهتمتش

 

دخل يحي الاوضه ومكنش نام زى مقلها فهو لا يستطيع النوم الا بجانبها وهو يمعن النظر اليها وكأنها أصبحت عاده فيه فى تلك الفتره القصيره
ملقهاش على السرير استغرب بس لقاها نايمه على الكنبه مكان مكانت بتذاكر ودفاترها وكتبها مبعثره
ابتسم عليها فهو يحب رؤيتها هكذا لكن بحزن حين يراها مراهقه بسبب دراستها

”رواية روح جحيمي ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top