رواية روح جحيمي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

روح جحيمي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

وقفت كوثر على الجمله دى ارتسمت ابتسامه إنتصار وشر فلقد حدث ما ارادته دون اجهاد نفسها فالدنيا تقف معها دوما لفيت وقالتلها
– يبقا يلا عشان تلحقى تجهزى
B
رجعت روح للواقع وهى بتبص على فستانها بحزن فهى تشعر أنها ترتدى كفنها

close

 

بصت على الخاتم التى كان عالق بين أصابعها سالت دموع من عينها وخفضت رأسها
: جوزتهالو .. عملتى إلى كان نفسك فيه
قالها احمد بغضب زعلت كوثر من ابنها إلى كان ييزعقلها

 

: يا بنى كفايه والله ما كنت اعرف انك بتحبها كده
: كدابه
شعرت بوخزه ايسر صدرها بما قاله
– ايوه كدابه انتى عارف قد اى أنا بحبها ومقدرش اعيش منغيرها

 

قالت بغضب – اى كنت عايز تتجوزها وهى مش بكر .. أنت إلى بإيدم بعدت عنها فين الحب إلى انت بتتكلم عنه
دمعت عينه وقال بكسره وضعف – غبى .. أنا غبى

 

أضاف بغضب – بس كنت هرجعلها رديت فعلى خدتنى واستغبيت بس مكنتش اقصد أنا بس من صدمتى قولت كده ومكنتش اقصد إلى أقوله .. كل الى اعرفه انى بحبها ومكنتش هسيبها

يصلها بحنق وكمل بغضب
– بس انتى ازاى تسبهالى .. لزمن تهديها من ايدى زى ما خدتى حاجات كتير وحرمتينى منها … منعتى جوازى منها وروحتى جوزتهالو هو … لى عملتى كده .. لى لعبتيها عليا أنا كمان .. ازاى قدرتى تجوزهالو اصلا .. ولما يعرف
يصلها بصدمه وقال – ولا هو عارف
– اه يحيي عارف

 

قال بصدمه – عارف !!
ابتسم بسخرية ودموعه بتحجر فى عينه

 

 

– يعنى هو حبها اكتر منى اتجوزها منغير ما يتردد وانا الزباله إلى جرحتها .. لا محدش هيحب روح اكتر منى
كانت كوثر عايزه تقوله أنه وافق لانه هو إلى عمل فيها كده بس مكنتش عايزه خافت على ابنها من التهور إلى ممكن ياخده ويروح ليحي لما يعرف
– ساكته لى .. لى يحي يتجوزها وانا لى … ده انتى امى تعملى فيا كده

 

حست بالحزن من نبرته وسالت دموع من عينها قربت منه

 

– بس يا احمد والله انا عملت كل ده لمصلحتك
بعد عنها وقال بضيق
– كفياكى كدب بقا .. أنا طول عمر معوزتش اى حاجه من إلى بتعمليها .. لا فلوس ولا سلكه ولا القصر .. معوزتش حاجه غيرك وانك تعرفى بيا مش حته خدام

 

عندك وعند ابنك .. ما هقول اى أنا نسيت اصلا أن أنا ابنك الحقيقى …. عمرك محبيتى تشوفين فرحان دائما يحيي إلى هو إلى بتديه كل حاجه بتعتى خد امى وحياتى ودلوقتى خد البنت الوحيده إلى حبتها …… لىييييي
: يابنى كفايه هيجرالك حاجه ، خلاص ونبى انت عارف انا بحبك والله بحبك واستحملت ده كله عشانك
: متضحكيش عليا بقا كفايه
قالها بغضب وكمل

 

– مبقتش عيل عنده خمس سنين أنا بقيت فاهم الدنيا دى إلى عمرها منصفتنى ، انتى انانيه بتعملى كل ده عشان مصلحتك انتى مش مصلحتى أنا
: كفايه يا احمد ده كله عشان البت دى
نظر إلى أمه بخذل وخيبه فهى لا تشعر بالنار إلى فى قلبه

 

: روحى ربنا يسامحك ، مش عارف ادعى عليك لأنك مهما كان امى ولا عارف ادعى على يحيي لانى اعتبرته اخويا قبل أما يكون صحبى … ربنا يسامحكو بحق الكسره إلى أنا فيها دلوقتى
مشي ودموعه نزلت من وجعه ونيرانه بتاكله فلقد كان يحب روح كثيرا ودلوقتى مبقتش ليه
كان عاوز يصرخ بالوجع إلى حسه ابشع من الموت

”رواية روح جحيمي ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top