رواية خياNة زوجي كاملة (من الفصل الأول إلى الأخير)

رواية خياNة زوجي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

تاني يوم …
جرس الباب رن فتح انور الباب ولقي واحد شكله غريب ..
-بيت انور فتوح ؟!
قالها الراجل فهز انور راسه فاداله الراجل ظرف وقال:

close

 

-دي دعوة خلع من المح*كمة رفعاها عليك مدام هنا حسان!!
-هي فين ست الحسن…
كان انور بيز*عق لاختي حنان ضحكت حنان وقالت:

 

-براحة يا عريس لاحسن يطقك عرق ولا حاجة. ….
ولسه هيز*عق بهت لما شافني طالعة …كان بيبصلي بح*زن وق*هر …روحت تجاهلته وقعدت علي الانترية وانا بشرب قهوتي برواق …دخل بغضب وصرخ فيا -انتي رفعتي عليا قضية خلع انااااا؟!
-اهدي شوية لتجيلك سكتة قلبية ايوة يا سيدي أنا اللي رفعت قض*ية خلع …أنا وبجهز للفرح بتاعك من غير قصد اتصلت بالمحامي يرفع عليك قض*ية خلع

 

هز راسه وقعد علي الأرض ومسك ايدي وقال:
-هنا متبو*ظيش حياتنا بالله عليكي …أنا بحبك والله همو*ت من غيرك …
ابتسمت وقولت:
-لا يا انور انت مبتحبنيش …اقتنعت بكده لما عرفت خي*انتك ليا ..
-لو مكنتش بحبك مكنتش قبلت اتجوز رانيا واخليها تشيل اسمي ..

 

هزيت راسي ودموعي بدأت تظهر وقولت بصوت مخنوق :
-اللي بيحب مش بيخو*ن …اللي بيحب بيكتفي باللي بيحبه بس ومبيشوفش غيره….اللي بيحب عمره ما يعمل حاجة تجرح حبيبه…وانت مش جر*حتني يا انور انت قتل*تني وانا وكلت ربما يجيبلي حقي منك انت ورانيا …انا اقولك انت متمسك بيا ليه ؟! انت مش متمسك بيا عشان بتحبني … …انت متمسك بيا عشان مش هتلاقي زيي …زعلان لأنك تخسرني …مش هاين عليك اني افلت من ايديك واروح لحد تاني …أنا فاهماك يا انور …

 

اتنهدت وقولت:
-روح لمراتك وابنك وعامل مراتك كويس عشان بكرة لما يجي ابنك يكون في بيت سوي …وطلعه سوي بالله عليك بلاش تزرع فيه عقدك النفسية ..
-يعني مفيش فايدة…
قالها ودموعه بتنزل هزيت راسي وقولت:

 

-انا اخدت القرار ده من زمان يا انور …انت كنت صفحة في حياتي واتحرقت …
وقتها عيط …عيط بجد وهو بيحط راسه علي رجلي وقال:
-هندم طول عمري اني ضي*عتك !
عمري ما هسامحهم علي اللي عملوه علي قد ما كنت عايزة اسامح بس مقدرتش أنا كنت بدعي ربنا يح*رق قلبهم زي ما حر*قوا قلبي

 

تم الخلع!
واتحررت من انور بشكل رسمي …روحت اعيش مع اهلي اللي دعموني جدا واللي معرفش من غيرها كان ايه ممكن يحصلي …رجعت لشغلي تاني كدكتورة اسنان اللي سيبته بسبب انور واكتشفت اني مش ندمانة لاني سيبت شغلي ولا ندمانة ان اديت لأنور حاجات كتير لاني عارفة اني مقصرتش معاه وعاملته بما

 

يرضي الله وواثقة ان ربنا هيكرمني وهياخد حقي منهم …انور كتير حاول يتواصل معايا بس صديته لاني خرجته برا حياتي أولا وثانيا لانه متجوز ومستحيل اخلي واحدة غيري تعيش اللي عشته ..لاني مش رخي*صة ! صحيح عايزه رانيا تدوق اللي عملته فيا بس مش بالطريقة دي أنا وكلت ربنا وواثقة انه هيجيبلي حقي وانا مرتاحة …وبعدين عرفت ان حياة رانيا مع انور مكانتش حلوة ..كان بيه*ينها كتير ويخو*نها كمان …مراعاش انها حامل …علي قد ما بدأت النار اللي جوايا تهدي كنت

 

مصدومة فيه بجد…ازاي يعمل كده مع ام ابنه!!!بس قررت متدخلش …كنت عارفة انه بيفضي غل*به في رانيا وحده بسببي أنا عشان كده قررت ابعد خالص واقطع أي طريق يوصلي بيها سواء بلوك علي السوشيال ميديا وكمان غيرت رقمي…كنت واضحة اووي وانا بقوله ميقربش مني ولا يضايقني ولا هفتح مح*ضر ضده وده خلاه يبعد …
بعد تلات سنين ….

”رواية خياNة زوجي ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top