رواية طفلة الأسد كاملة جميع الفصول

طفلة الأسد

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

انجي بهدوء…… تمام يا مستر أنا موافقه بس لمده تلت شهور
فؤاد بابتسامه……… لمده تلت شهور، وتركته انجي وذهبت
عوده للحاضر
انجي بدموع وفي سرها…….. نفذت وعدك يا فؤاد وحميت حور بس دلوقتي لازم توفي بالوعد التاني اللي انت قولته وتفتكره
فلاش باك

close

 

انجي بصدمة و دموع…… حووووووووووووور لااااااااااااااااااااااااااا، بس انصدمت هناك من وقف حاجز فاصل بين حور والرصا*صة وكان فؤاد انجي طلعت جري

 

 

 

عليه
انجي بدموع….. فؤاد فؤاد أمانه عليك فوق فؤاد فؤااااااااااااااد
فؤاد بألم….. إن ان انجي أنا وفيت بالوعد و وعدتك إني احمي حور و وووفيت بالوعد
انجي بدموع…… ارجوكي اهدي اسعاااااااااف
فؤاد بألم………. انجي اهدي دموعك غاليه عندي
انجي بدموع……. لو غاليه ارجعلي يا فؤاد
فؤاد بابتسامه ألم………… مش هقدر اوعد في دي يا انجي

 

انجي بدموع……… لا اوعد وانت هتوفي بالوعد لان وعد الحر دين اوعدني إنك هترجلعي أنا عندي كلام كتير عايزه اقوله ليك
فؤاد وهو على وشك إنه يغيب عن الوعي……. بوعدك اجي ليكي حتى لو في الأحلام وغاب عن الوعي
انجي بدموع…….. لااااااااااااااااااااااااااا وبصت على حور لاقتها اغمى عليها أثر الصدمه والخضة
الإسعاف جات وخادت فؤاد للمستشفى ودخل غرفه العمليات علشان يطلعوا الرصا*صة وينقذوه
عوده للحاضر
انجي بدموع…… ارجعلي يا فؤاد ارجعلي ارجوك أنا محتاجة وجودك جنبي ارجوك
فرح ونسمه كانت خلصت صلاة جات وراحت لانجي وحضنوها علشان يهدوها شويه وسلمي شافت الحب في عيون انجي لفؤاد والحب في عيون فؤاد لانجي

 

اتأكدت إنهم لبعض وخلاص هي اتقبلت أن فؤاد ابن عم ليها مش اكتر وراحت لانجي
سلمي بدموع…… انجي اهدي فؤاد هيرجع هيرجعلك بس ادعي
انجي بدموع…… يا رب يا رب
حور بدموع….. ماما انتي بتعيطي ليه
انجي بدموع بتحاول تداريها…… ولا حاجة يا حبيبتي بس في شوية تراب دخلوا عيوني
سلمي راحت لحور

 

سلمي بابتسامة بسيطة…….. ايه رايك نروح نجيب حاجة للاميرة حور ولماما انجي
حور بصت ليها ببراءه…….. بس أنا خايفه منك
سلمي بابتسامه…….. متخافيش وانا آسفه علشان زعلتك يلا بقى
حور بابتسامه……. يلا ومشت حور مع سلمي
محمود كان مشغل أغاني وعمال يرقص وفرحان وبيشرب ومن كتر الرقص تعب وقعد
محمود بضحك…… ههههه كان قصدي البنت الصغيره تمو*ت قام ابوها هو اللي هيمو*ت بس كدا كدا أنا كنت ناوي اخلـ…ــص عليه يلا راح لحاله فوزييييي
فوزي…… أمرك يا باشا

 

محمود بسكر……….الرجالة كلها النهارده واخده أجازة وخليهم ينبسطوا وصح هات ليا وليهم شويه بنات تد*لعهم يلا
فوزي بابتسامة….. تحت أمرك يا باشا ديما يا باشا تكون سعيد كدا
محمود بضحك………. قريب السعاده مش هتفارق حياتي قريب يا فوزي يلا نفذ اللي بقلك عليه
فوزي مشي وبدأ ينفذ اللي محمود قاله عليه
محمود بضحك هستيري………….. خلصنا من أول واحد فؤاد الشرقاوي طب الدور على مين مين مين ايوه على فرح مرات مراد الألفي شكلنا هنفرح يا فرح وأخذ يضحك بشده

 

دخل بكل غضب للزنزانة ومسكه من هدومه
أسد بغضب…… محمود فين

 

صابر بضحك……….. معرفش
اسد ضر*به بو*كس ورجع سأله
أسد…….. محمود فين
صابر بابتسامة أكبر……….. معرفش بس تعرف نفسي اشوف وشك دلوقتي وانت مش عارف توصل للزعيم أنا ايوه قولت هو كان ناوي عليه مش خا*ينه ليه لا كنت عايزك توصل للوضع دا الوضع اللي يخليك عايز توصل للزعيم بس مش عارف واعرف هو مخطط يخلــ…ــص على كل واحد في عيلتك واحد واحد وانت هتكون واقف بتتفرج وانت شايف كل شخص بيقع ما*يت قدامك هههههههههههههه هههههههههههههه هههههههههههههه وأخذ يضحك
أسد بدأ يضر*ب في صابر
أسد بغضب…… أخرس أخرس اخرس وصابر كان عمال يضحك رغم ا*لمه بس فضل يضحك وبشده كمان
صابر………. احب اقلك ان العد التنازلي لد*مار ومو*ت عيلتك بدأ يا أسد باشا بس أنا زعلان علشان مش هكون موجود علشان اشوف د*مارك وفجأة صابر بدأ يطلع سائل أبيض من بوقه وبدأ يترعش جامده بس رغم دا كله إلا أنه كان مبسوط ليسقط صابر على الأرض ما*يت وكل دا العسكري وحازم والشباب واقفين مصدومين من اللي حصل
العسكري راح يتفقد نبض صابر بس كان ما*ت خلاص

 

العسكري…… حازم باشا للأسف ما*ت
أسد غضبه زاد الخيط الوحيد اللي يقدر يوصله لمحمود، محمود اتخلص منه
أسد بغضب…….. لااااااااااااااا عملتها يا محمود بس ورحمت امي لهكون جايبك حتى لو كان دا آخر حاجة اعملها في حياتي وترك الزنزانة وطلع وراح للمستشفى والشباب راحوا وراه
الكل رجع واتجمع قدام باب غرفه العمليات عدي على دخول فؤاد لغرفه العمليات أربع ساعات وفجأة الباب اتفتح
شكريه بدموع……. ابني ابني عامل ايه
نسمه بدموع……. طمني يا دكتور اخويا عامل ايه

 

الدكتور بهدوء……… الرصا*صة كانت قريبه من قلبه لدرجه كبيرة احنا قدرنا نطلع الرصا*صة والقلب و*قف عن النبض واحنا بنطلعها بس رجع ينبض تاني هو دلوقتي في العنايه المركزه لأنه بصراحة لسه متعداش مرحلة الخــ…ـطر هو دلوقتي بين الحياة والمو*ت ادعولوا هو دلوقتي محتاج دعواتكم عن اذنكوا الكل كان منهار
شكريه مقدرتش تستحمل كل اللي بيحصل فاغمي عليها وانتقلت لغرفه في نفس الدور، نسمه وقعت على الأرض منهارة بشده واسد راح ليها
نسمه بدموع…… أخويا هيروح مني يا أسد مش بعد ما أخيرا رجعلي يروح مني لا كفايه و*جع خسارة بابا مش عايزه و*جع خسارة أخويا كمان ليه الدنيا كدا ليه

”رواية طفلة الأسد” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top