رواية طفلة الأسد كاملة جميع الفصول

طفلة الأسد

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

انجي بابتسامة……… حور لازم تنامي وترتاحي تمام
الشرقاوي……. يعني مش عايزه تشوفي اوضتك اللي اتجهزت ليكي
حور😴😴😴😴😴😴
وطلعوا انجي وفؤاد حور لاوضتها واتاكدوا إنها نامت فؤاد جه يطلع
انجي……. مستر فؤاد
فؤاد بابتسامة……. خير يا انجي ومش أنا قولت بلاش مستر أنا دلوقتي جوزك
انجي بهدوء…… احنا هنطلق امتى

close

 

فؤاد بصدمة…… نطلق
انجي………… ايوه حضرتك نسيت اتفاقنا أنا اتجوزتك علشان حور تفضل معايا لأني حبيتها بجد واعتبرتها بنتي وانت اتجوزتني علشان كنت مضطر لكد مش برضاك ودلوقتي حور بقت معايا وانت حققت هدفك فأنا بسأل هنطلق امتى
فؤاد بهدوء……. مش دلوقتي لحد لما سلمي تنساني وتكمل حياتها الجواز دا هيفضل موجود ولما سلمي تتقبل اللي حصل وتتقبل ماجد في حياتها صدقني أنا وقتها هحررك بنفسي من الارتباط دا، قال كدا وسابها وطلع
انجي اتنهدت وبصت لحور اللي كانت نايمه زي الملاك ومش حاسة بحاجة

 

 

انجي با*ست خدها وغطتها كويس و طلعت برا
فؤاد أول ما طلع من عند حور وانجي طلع على البحر
فؤاد بضيق……. أنا مالي مضايق كدا ليه أنا مش بحب انجي والجواز دا كان اتفاق مش أكتر ايه شكلي عايز ارجع انجر*ح من الحب تاني شكلي نسيت ساره لا كلهم زي بعض مستحيل احب لا وفضل باصص للبحر وبيحاول يتغلب على مشاعره اللي رافض يتقبلها خالص والاحساس اللي بيحسه تجاه انجي
سلمي رجعت مع ماجد بعد ما قضوا وقت حلو وهي داخله شافت فؤاد واقف وباصص للبحر

 

كانت هتروح ليه بس وقفت
سلمي بهدوء……. لازم اتخطاك يا فؤاد أنا دلوقتي على ذمت راجل غيرك حتى لو بحبك لازم انسى الحب دا واعيش حياتي واتوجهت لاوضتها علشان ترتاح
ماجد شاف فؤاد واقف راح ليه
مراد بصدمة…….. ماجد رايح لفؤاد
أسد……… ربنا يستر

 

معتز بخوف………. أنا مش مطمن ليه مش عارف
أسد…… خلينا نروح ليهم
مراد….. معاك حق يلا وراح الشباب ليهم
ماجد بهدوء…… فؤاد
فؤاد بص لماجد اللي معرفش يحدد هو دلوقتي بيحس بأيه
فؤاد……. ماجد أنا
ماجد……………….سبني اتكلم الأول لو سمحت

 

الشباب وصلوا و وقفوا يشوفوا ايه اللي هيحصل
ماجد خاد نفس عميق واتكلم………….أنا مش هقلك ايه اللي حصل أو الزاي سلمي حبيتك او هعا*تبك ولا حتى هضر*بك لأني عارف ان الحب مش بأيد اي حد خالص سلمي حبيتك ودا مش ذ*نبك ولا ذ*نبها لأن احنا مش بنعرف امتى الحب بيجي لينا وانت محبتهاش لأن انت بتعتبرها أختك دا غير إنك بتحب انجي، أنا بتمنى أن اللي حصل دا ميأثرش على علاقتنا وعلى صداقتنا يا صاحبي
فؤاد حضن ماجد والشباب كانوا مبسوطين من اللي ماجد عمله ومن تفكيره دا

 

فؤاد بابتسامه…………. عمري ما هقطع علاقتي بيك يا ماجد لإنك صديق لا يقدر باي تمن خالص وأنا اللي بتمنى إن علاقتنا تفضل مستمر مع صداقة أقوى
ماجد ابتسم لفؤاد و سابه و طلع اوضته وكل واحد طلع اوضته إلا فؤاد فضل باصص للبحر وبيفكر بمصير حور بعد طلاقه من انجي وهي هتفضل مع مين
_جرا ايه يا عم أنت
فؤاد باستغراب…….. افندم مين حضرتك
قرب الشخص دا من فؤاد وراح اتكلم معاه
هو…….. أنا اللي كلي جر*وح تصدق دي
فؤاد كان بيبصله بنظرات استغراب
هو بضحك…… خلاص اهدي أنا اسمي حازم الشرقاوي اخو ماجد الشرقاوي
فؤاد…… حازم اخو ماجد

”رواية طفلة الأسد” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top