رواية طفلة الأسد كاملة جميع الفصول

طفلة الأسد

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

حور بضحك……. يا ماما يا ماما خلاص متخافيش
انجي وقفت بغيظ وبصت ليهم بس بعدها ضحكت من قلبها
انجي بضحك……… انبسطي يا ست حور كدا
حور نزلت من على فؤاد وراحت لانجي وحضنتها
حور بفرحة……… اوي يا ماما انتي احلى ماما وانت احلى بابا وباست خد فؤاد وخد انجي وحضنتهم جامد

close

 

حور بفرحة……… أنا مش عايزه ابعد عنكوا خالص خالص
فؤاد وانجي زعلوا على تلك الطفله وعلى ما سوف ينتظرها
فضلوا يقضوا اليوم في الضحك والهزار ومشاغبات حور ومشاعر فؤاد اللي عماله تتطور تجاه انجي
سلمي بصدمة ودموع………… حضرتك بتقول ايه اتجوز ماجد بس أنا مش بحبه
الشرقاوي بهدوء………. بتحبي فؤاد مش كدا

 

سلمي سكتت ومردتش بس دموعها اللي زادت كانت الجواب
الشرقاوي بحزن على حال حفيدته
الشرقاوي……… سلمي انتي بتحبي فؤاد بس هو بيعتبرك أخته يا سلمى
سلمي هنا انهارت مبقتش قادره تتحمل اكتر من كدا
سلمي بدموع……. بس أنا مش بعتبره أخويا يا جدو أنا بعتبره حياتي كلها معرفش ليه قلبي حبه بس هو حبه واتعلق بيه بقيت لما اشوفه مع انجي او اي بنت

 

بحس بنا*ر جوايا هو ليييه محبنيش ليه يا جدي عايزه افهم أنا أنا حبيته اكتر ما حبيت نفسي أنا في خلال شهر بس شهر عرفت كل حاجة عنه بيحب ايه بيكر*ه ايه تاريخ ميلاده ايه كل حاجة متعلقه بيه انا عرفتها كنت بحرص إني معملش أي حاجه تتضايقه كل اللي كان بيكر*ه كنت ببعد عنه طب انت عارف إنه مش بيحب المكرونه بأنواعها أنا مبقتش أكلها دا كله عشانه وفي الاخر يعتبرني أخته بقى بعد دا كله يعتبرني أخته طب أنت عارف اني دخلت على صفحته وعرفت فيها مواصفات البنت اللي عايز يتجوزها وكان كاتب إنها تكون محترمه محتشمه محجبه بس هو لما راح حب حب مين واحده ههههههه قولي اعمل ايه يا جدي

 

علشان يحبني قولي، اترمت في حضن جدها وفضلت تعيط والدموع بتنزل حامله الو*جع والقـ…ــهر والخذ*لان
الشرقاوي بدموع…….. الحب مش في ايدنا يا سلمى وانتي عارفه كدا كويس
سلمي بدموع……… بس انا حبيته يا جدو مش هقدر اشوفه مع واحده تانيه او واحده تانيه تكون في حضنه مش هقدر صعب عليا والله صعب
الشرقاوي بحزن……….. لازم تعدي المرحلة دي من حياتك يا سلمى لازم فؤاد عمره ما كان ليكي ولا هيكون يا حبيبتي
سلمي بدموع……… ليه ليه الظــ…ــلم دا أنا بحبه بس هو بيحب واحده مش مبادله المشاعر معاه ليه ليه وأخذت تبكي
الشرقاوي بحزن……… اهدي يا حبيبتي خلاص اقفلي على صفحة فؤاد دي نهائي انتوا الاتنين احفادي مقدرش أ*جبره على حاجة هو مش عايزها يا سلمى

 

 

سلمي بدموع…………لا أنا عايزه فؤاد يا جدي أنا عايزه فؤاد
الشرقاوي بهدوء……. سلمي اطلعي ارتاحي شويه وبالليل هنتكلم في الموضوع دا
سلمي….. حاضر وطلعت سلمي واول ما دخلت نامت على طول
الشرقاوي………. لازم اكلم فؤاد ضروري بس لما يرجع الأول وطلع الشرقاوي من الأوضة اللي كان قاعد فيها هو وسلمى ولقى مراد وزين وماجد مستنينه

 

الشرقاوي…… آمال أسد فين
مراد بضحك……. خلع حفيدك خلع وسابنا
الشرقاوي ضحك وطلع هو والشبان وراحوا للشغل وخلصوه ورجعوا الاوتيل تاني
فؤاد وانجي وحور رجعوا للاوتيل وحور كانت نايمه وفؤاد كان شايلها الشرقاوي شافهم
الشرقاوي…… فؤاد أنا عايزك ضروري
انجي خادت حور وطلعت على اوضتها ونيمتها وفؤاد راح مع الشرقاوي
فؤاد…… خير يا جدي

 

الشرقاوي بهدوء……. فؤاد أنا قررت اجوزك ل****
فؤاد بصدمة……. ايه
الشرقاوي……………..
فؤاد بغضب………….
الشرقاوي…………..

 

فؤاد بهدوء….. تمام يا جدي أنا موافق وسابه وطلع
الشرقاوي بهدوء…… اللي انا عملته دا صح يا ترا
انجي كانت شغاله مع فؤاد على مشروع شرم
انجي بهدوء…… مستر فؤاد تقريبا كدا كل الإجراءات القانونية الخاصة بالمشروع خلصت
فؤاد بهدوء…… تمام

”رواية طفلة الأسد” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top